تاریخ امروز:۲۶ مهر ۱۴۰۰

مواردی که با ورود به عرصه رایانش ابری حذف گردیده اند

رایانش ابری

در زمان هایی ،کارمندان فقط می توانستند از طریق یک کابل فیزیکی به پرونده های کار ، پیام ها و سیستم ها از یک ترمینال در دفتری با یکدیگر شبکه شده بودند ، دسترسی پیدا کنند. نرم افزار ها باید به صورت دستی روی هر رایانه نصب می شد. دیتا های سازمان روی ماشین های بزرگ که در داخل یک اتاق یا کمد(رک) نگه داری می شدند ذخیره می گردید که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حدآن می بایست تهویه خوب و استاندارد استفاده می گردید. از بین رفتن یا خرابی یک دستگاه می توانست فاجعه بار باشد.

سرورهای بزرگ

  • مشاغل دیگر نیازی به قرار دادن سرورهای متعدد در اتاقهایی با تهویه مناسب ندارند.
  • نیاز به به کارگیری از افراد کارشناس و متخصص در زمینه نگهداری سیستم ها  و پرداخت هزینه های جانبی و همچنین بروز رسانی سخت افزار که مستلزم هزینه های سنگین است از بین می رود.
  • کارمندان و مدیران دیگر مجبور نیستند جهت دسترسی به اطلاعات خود هنگام مسافرت ، ماموریت ، بحران،در محل کار خود حضور یابند و می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی در هر نقطه از جهان  به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

از دست دادن اطلاعات

  • مدیران قبلا می ترسیدند که حوادث اضطراری یا بلایای طبیعی می تواند تمام سوابق شرکت را پاک کند. داده هایی که به صورت محلی در رایانه های اداری ذخیره می شدند ، در معرض از دست دادن یا خرابی قرار داشتند ، اما داده های ذخیره شده در ابر دارای چندین محافظ امنیتی هستند.
  • افراد جهت پشتیبان گیری از فایل ها و منابع اشتراکی خود نیاز به پشتیبان گیری به صورت دستی ندارند

نسخه های تکراری اسناد

  • کارمندان دیگر مجبور نیستند پرونده ها را به صورت رفت و برگشت ارسال کنند ، همزمان یک نفر تغییرات را انجام می دهد و نسخه های مختلف فایل کاری به صورت محلی در چندین دستگاه ذخیره می شوند. پرونده های مبتنی بر ابر با دسترسی مشترک همیشه به روز هستند. افراد می توانند اطمینان داشته باشند که همه آنها یک چیز را می بینند و با اطلاعات مشابه کار می کنند.
  • برنامه های تجاری سنتی همیشه پیچیده و گران بوده است. کمیت و تنوع سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای اجرای آنها دلهره آور بود. سازمان ها برای نصب ، پیکربندی ، آزمایش ، اجرا ، ایمن سازی و به روزرسانی به یک تیم کامل از متخصصان نیاز داشتند.

وقتی این تلاش را در ده ها یا صدها برنامه ضرب می کنید ، به راحتی می توان فهمید که چرا از نظر تاریخی ، فقط بزرگترین شرکت ها با بهترین بخش های فناوری اطلاعات راه حل های مورد نیاز خود را دریافت کرده اند. مشاغل کوچک و متوسط ​​شانسی نداشتند. پیشرفت در رایانش ابری این مسئله را تغییر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *